Huda Beauty lanceert EM[POWER]ED collectie

Ooit van Huda Beauty gehoord? Het merk werd opgericht door de Iraaks-Amerikaanse make-up-artist en beautyblogger Huda Kattan (1983). Inmiddels is Huda Beauty één van de snelst groeiende beautymerken ter wereld en zijn er verschillende collecties verschenen. De nieuwe EM[POWER]ED collectie is net uit en weer een feestje voor de echte beautyliefhebbers. Met het nieuwe oogschaduw palette met goud, koperen, bruine en neutrale tinten creëer je in een handomdraai een alledaagse of front-row glam look! Zoë en Eline hingen in de kwasten.

Women EM[POWER]MENT

“Beautyproducten beïnvloeden hoe een vrouw zich voelt. En een vrouw die zich sterk voelt, is onbevreesd, niet te stoppen”, is de filosofie van Huda Beauty. Het nieuwste oogschaduwpalet met goud, koperen, bruine en neutrale tinten is de nieuwe musthave voor een alledaagse of front-row glamour look. De EM[POWER]MENT collectie bestaat uit het oogschaduw palette, een vloeibare gel liner, een Face Gloss, een zwarte Legit Lashes Mascara en een exclusieve 3-delige oogschaduw kwastenset van hoogwaardige synthetische vezels. Ohja en laten we ook niet de Eye Lift Masks vergeten. Zoë en Eline doken in de kwasten en zijn helemaal weg van de mooie kleuren. “De gouden kleur blijft helaas niet zo goed aan je kwast plakken, maar de andere poedertjes zijn gewoonweg heerlijk!”, aldus de dames. Kortom, een mooi palette om te gekke herfst en winterlooks mee te creëren. En voor het goud? Met een beetje eyeshadow primer of vaseline blijft het wel aan de kwast hangen. Oordeel zelf..

Over Huda’s Beauty imperium

Huda Kattan stopt haar baan in de financiële sector om haar droom na te jagen: make-up artist worden. In 2010 startte ze hiernaast haar blog waarop zij volgers een inkijkje geeft in de beautyindustrie, één waarin op dat moment nog ouderwetse schoonheidsidealen gelden. Standaarden die steeds opnieuw weer tegen het zere been schopten. Samen met haar twee zussen besloot zij dan ook in 2013 haar eigen beautymerk op te starten, één die wel beantwoordde aan haar vragen. Inmiddels verkopen de zussen met Huda Beauty maar liefst 140 producten; van oogschaduw tot lipgloss, en telt een jaarlijkse verkoop van meer dan $200 miljoen. Private equity-onderneming TSG Consumer Partners verwierf in 2017 een klein minderheidsbelang in een deal die het bedrijf op 1,2 miljard dollar waardeerde. Kortom, een miljarden succes.

De collectie is vanaf nu verkrijgbaar online en in de winkels van ICI PARIS XL en The Beauty Editor.