Slazenger Thew New Generation

Slazenger The New Generation lanceert ‘The icons of today’

Slazenger, bij het horen van deze merknaam gaat er vast vaag ergens een belletje rinkelen. Het merk heeft de langste sportsponsoring in de wereldgeschiedenis; sinds 1902 levert het merk namelijk tennisballen voor het Wimbledon Tennistoernooi, te herkennen aan het logo van een panter. Het merk heeft een re-brand gekregen en lanceert nu een te gekke sneaker collectie voor dames onder de naam Slazenger The New Generation. In de campagne worden de ‘icons of today’ uit de nieuwe generatie gevierd. Wij zijn fan!

Een rijke geschiedenis

Slazenger werd in 1881 opgericht door de broers Ralph en Albert Slazenger. In 1881 verliet Ralph Slazenger zijn geboorteplaats Manchester en opende een winkel in Cannon Street in Londen met rubberen sportartikelen. Slazenger werd al snel een toonaangevende fabrikant van sportartikelen voor golf en tennis en werd in 1902 dan ook aangesteld als officiële leverancier van de tennisballen voor Wimbledon. Een grote eer!

The New Generation

Iconisch is het Slazenger merk wel te noemen, met zijn rijke geschiedenis in de sportwereld. Om de nieuwe generatie iconen te vieren lanceert het merk Slazenger The New Generation, gebouwd op de fundamenten van een iconisch erfgoed. De rebellen. De weldoeners. De sociale strijders. De iconische individuen die van invloed zijn op het speelveld van de wereld waarin we nu leven. Met de houding en het sociaal bewustzijn van deze nieuwe generatie, blaast er die broodnodige frisse wind door de industrie en de samenleving als geheel.

De collectie

De nieuwe sneakercollectie voor dames is een ode aan de huidige vrouwelijke iconen van een nieuwe generatie. Een generatie met een stem en een duidelijke boodschap. Zo gebruikt ‘icon of today’ Karlijn (22) haar creatieve kracht om de wereld een betere plek te maken. Als professioneel danser gebruikt zij haar dans als tool om verschillende maatschappelijke kwesties aan het licht te brengen. Daarnaast is model, chef, muzikant en allround creative Veronique (21) altijd op zoek naar manieren om schoonheid in dingen naar boven te brengen.

Jouw stem laten horen?

Dat kan! Slazenger The New Generation is namelijk op zoek naar iconen die hun verhaal willen vertellen. Via een DM op de Instagram pagina van het merk, kom jij met hen in contact en maak jij kans om jouw verhaal te vertellen op het platform voor ‘the icons of today’.

By: Eline

Eline is gek op fashion en dan met name schoenen. Met zo'n 70+ paar in de kast, houdt zij zich het liefst bezig met mode, styling en personal branding. Maar de pumps worden ook graag geruild voor comfortabel schoeisel, tijdens reizen over de globe of een rondje in de sportschool. IG: @elineheeres

About Us

testttt
totop