Deze Bachelorette runt haar eigen kledinglabel

Esther Zuiderveld, deze Bachelorette runt haar eigen kledinglabel. Velen zullen deze sprankelende dame kennen van haar deelname aan The Bachelor S21, maar dit is zeker niet de enige reden dat deze vrouw de aandacht trekt. Nu de laatste roos inmiddels alweer een tijdje is vergeven – aan de kersverse Miss Nederland Julia Sinning – is het voor Esther tijd om zich volop te storten op haar eigen bedrijf: ESTHRZ THE LABEL. Deze Groningse schone runt namelijk al vanaf haar 20e haar eigen kledinglabel bestaande uit T-shirts met zelfontworpen prints en opvallende tweedelige outfits zoals een flared legging met madeliefjes opdruk. Ladify interviewt Esther onder het genot van een grote kop zwarte koffie, naast Matcha Esther’s favoriete warme drankje.

Hoofdpersoneelszaken

We spreken af bij Het Bakhuys, een gezellige bakkerij in het centrum van Amsterdam. Esther is vrij recentelijk naar de hoofdstad verhuisd en het duurt dan ook even voordat ze het juiste adres heeft gevonden. En ze is niet alleen… in haar kielzog wandelt een kwispelende donkerbruine mini labradoodle. Teddy is haar naam; hoofd personeelszaken van ESTHRZ THE LABEL. We bestellen een kop koffie en een glaasje water en ik klap mijn laptop open om het enthousiasme van deze vrouw te kunnen bijhouden. Tijd om er achter te komen wat deze jonge ambitieuze vrouw beweegt!

ESTRZ THE LABEL
ESTRZ THE LABEL

Deze Bachelorette runt haar eigen kledinglabel!

Van droom naar werkelijkheid

Creatief, dat is Esther altijd geweest. Tijdens haar opleiding Fashion, Styling & management kon ze dit al laten zien. “Ik wilde altijd graag een opleiding aan het Amfi doen maar de selectie was erg streng en ik werd helaas niet ingeloot. Dit heeft mij echter niet weerhouden om te komen waar ik wilde zijn! Die modewereld, daarin zou ik hoe dan ook terecht komen”, vertelt ze vrolijk. Esther haar droom om een eigen label te runnen werd werkelijkheid met ESTHRZ THE LABEL. Wat begon met het customizen en verkopen van vintage items, mondde uit in het produceren van een eigen T-shirt lijn met zelfontworpen opdrukken. “Tijdens de periode dat ik customized items verkocht in mijn eigen winkel, heb ik heel veel geleerd over het ondernemen an sich. Winstmarges, strategieën… al snel bleek het customizen van items niet rendabel genoeg en besloot ik om dan echt die stap te zetten om mijn eigen label op te zetten, from scratch.”

Meer verhalen over echte Power Vrouwen? Je leest ze hier.

Self made

Als je het hebt over een vrouw die ‘self made’ is, dan kun je gerust over Esther spreken. Van het opzetten van een boekhouding tot het onder de knie krijgen van designprogramma’s; Esther koos ervoor zich in alle vlakken van het ondernemen te verdiepen. “Ik wist altijd al dat ik ondernemer wilde zijn en wilde er dan ook alles aan doen om dit te bereiken. Zo leerde ik via YouTube hoe ik prints kon ontwerpen in Illustrator, vond ik een manier om mijn lijn in de multi-brand stores te krijgen en creëerde ik een social media strategie waarmee ik een echte community heb gebouwd. Verder stelde – en nog steeds – ik mijzelf hele duidelijk doelen, zodat ik iets had om aan vast te houden en naartoe te werken. Het aantal van 10 verkooppunten was daar één van. Dit doel behaalde ik al na 2 maanden acquisitie doen en toen ging het balletje natuurlijk rollen!”. Dat ondernemen niet altijd over rozegeur en manenschijn gaat kan Esther ook zeker beamen. Zo vertelt ze dat 95% van de antwoorden een NEE bevatten en dat je met heel wat uitdagingen te dealen krijgt.

Deze Bachelorette runt haar eigen kledinglabel
Deze Bachelorette runt haar eigen kledinglabel

De toekomst

Haar grootste droom is het doorgroeien naar een internationaal modelabel met een groot inspirerend kantoor en een talentvol team om mee te werken. Maar Esther merkt ook dat die droom langzaam begint te veranderen: “eigenlijk is mijn droom om overal te kunnen werken waar ik wil werken. Geen verplichtingen, maar de vrijheid om mijn creativiteit te kunnen inzetten voor mijn eigen label. Op het moment denk ik na over het contracteren van agentschappen die mijn label in het buitenland in de winkels gaan krijgen. Dit lijkt me een mooie manier om te groeien en nog meer mensen te inspireren”. En inspireren dat doet Esther zeker.. Elke week post zij op haar Instagram account een Reels met daarin outfit inspiratie. Deze complete looks zijn vervolgens praktisch met 1 druk op de knop te bestellen.

En dan die prangende liefdesvraag

Aan haar ondernemersdrang is wel te zien dat Esther van avontuur houdt. Dit bewoog haar ook om mee te doen aan het Videoland programma The Bachelor S21. “Ik deed echt mee voor Tony. Hij komt heel puur over en trekt zich niets aan van wat andere mensen van hem vinden. Het is een man met charisma en zijn tattoos en looks kon ik ook zeker waarderen”, lacht ze. Wat Esther overhield aan het avontuur was geen liefde, maar wel heel veel mooie vriendschappen. “Het was een waar avontuur om aan deel te nemen en ik ben zo blij dat ik alle meiden heb leren kennen. Velen van hen wonen in Amsterdam en we zien elkaar dan ook geregeld”. Toch zou Esther niet snel meer deelnemen aan een programma dat een zoektocht naar de liefde is. “Dat ik mijn bedrijf tijdelijk kan overdragen aan een vriendin heb ik nu kunnen bewijzen, maar die man hoop ik toch echt nog eens random ‘in het wild’ tegen te komen”.

Benieuwd naar ESTRZ THE LABEL? Check de website ESTHRZ.com